BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Szozda Natalia, Wąsowicz Marek
Title
Wpływ skracania cyklu życia produktu na sposób zarządzania organizacjami
The Influence of Shortening of the Cycle Life Products on the Way of Management of Organizations
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 610-617, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Keyword
Cykl życia produktu, Produkt, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Product life cycle, Product, Enterprise management
Note
summ.
Abstract
Zdefiniowano produkt i krótki cykl życia produktu. Omówiono przyczyny skracania cyklu życia produktu oraz konsekwencje z tym związane. Na koniec przedstawiono problemy związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem wytwarzającym produkty o krótkim cyklu życia.

In recent years, The Cycle Life Products are shorten more and more. First of all, the reason is necessity of satisfying the needs of the customers which cause a huge quantity of the new innovations. According to the authors, if the organization want to work efficiently and effectively it has to change the way of management. It is necessary to introduce the elements of the process organization and the project organization. In this way, the organization will be developing faster and better adjusting to the needs of the customer. Thanks to it, the organization will be able to deal with the new challenges.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Ber M. (2003), Jak rozwinąć skrzydła w schyłkowej branży, "Harvard Business Review", czerwiec.
  2. Clarke L. (1997), Zarządzanie zmianą, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  3. Klaas T. (1998), Push vs. Pull - Concepts in Logistics Chain, CEMS Academic Conference, Louvain-la-Neuve, 7-9 maja.
  4. Kotler P. (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa.
  5. Sojkin B. (red.), (2003), Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa.
  6. Thomke S., Von Hippel E. (2004), Klienci w roli innowatorów. Nowy sposób na tworzenie wartości, "Harvard Business Review", czerwiec.
  7. Witkowski J. (2003), Zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu