BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dziadkowiec Joanna
Title
Wykorzystanie programu Mystery Shopping w konsumenckiej ocenie jakości obsługi w biurach turystycznych
Mistery Shopping Programme in Evaluating Customers Service at Travel Agencies
Source
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2000, nr 9, s. 69-87, bibliogr. 8 poz.
Keyword
Usługi turystyczne, Jakość usług, Obsługa klienta, Konsumencka ocena jakości
Tourism services, Quality of services, Customer service, Consumers' quality assessment
Note
summ.
Country
Kraków
Cracow
Abstract
Autorka przedstawia tworzenie i zastosowanie programu Mystery Shopping w obsłudze klientów w biurach podróży. Program ten jest integralną częścią zarządzania zasobami ludzkimi i ma trzy cele: stworzenie mierzalnych standardów obsługi w firmie; mierzenie stopnia zadowolenia klienta z jakości usługi; doskonalenie załogi poprzez stałe podwyższanie standardów oraz rywalizację pomiędzy poszczególnymi punktami sprzedaży. W artykule przedstawiono w formie tabel kluczowe czynniki mające wpływ na jakość obsługi w biurze podróży; rangowane obszary kluczowych czynników sukcesu biur podróży w zakresie obsługi klienta; wykaz biur turystycznych przebadanych metodą Mystery Shopping oraz ranking firm, które uzyskały ocenę powyżej dostatecznej. Na podstawie wyników można stwierdzić, że coraz więcej przedsiębiorstw turystycznych w Krakowie reprezentuje dostateczny poziom obsługi, który jednak nie jest dla nich zadawalający. Dlatego też firmy poszukują nowych skutecznych sposobów wyróżniania swego produktu.

Mystery Shopping program is definited as a tool for evaluating and improving customer service. The process begins with setting the measurable objectivs and results in providing diagnostic information on service quality. Mystetivs Shopping is a research technique that has been used in the financial services sector, the fast food sector, the hotel sector and can be used successfuly in the tourist services sector. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Cited by
Show
ISSN
0867-3888
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu