BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dobiegała-Korona Barbara
Title
Plan marketingowy jako narzędzie walki konkurencyjnej
Markeing Plans as an Instrument of Competition
Source
Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej, 1997, t. 73 (LXXIII), s. 96-108
Keyword
Plan marketingowy, Konkurencja, Strategia marketingowa
Marketing plan, Competition, Marketing strategy
Abstract
Autorka przedstawiła cele i rodzaje planu marketingowego. Aby był poprawnie zbudowany należy podzielić go na kilka segmentów: streszczenie; wprowadzenie; analiza sytuacji; możliwości i problemy; cele marketingowe; strategie marketingowe; taktyki marketingowe; dane finansowe. Taki plan zapewnia proces planowania walki konkurencyjnej. Do jego stworzenia potrzebne są wnikliwe analizy konsumentów, konkurentów oraz innych czynników środowiska, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo.

The author presents the aims and kinds of marketing plan. Properly designed plan should be divided into a few segments: summary; introduction; situation's analysis; possibilities and problems; marketing aims; marketing strategies; marketing tactics; financial data. To establish such a plan, the analyses of consumers, competitors and other factors of an enterprise's environment are needed. (MN)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0239-9512
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu