BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Godzic Wiesław
Title
Reklama (lokalna) i kultura (globalna)
Local Adsvertising and Global Culture
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 45-53, bibliogr. 18 poz.
Keyword
Efektywność reklamy, Reklama telewizyjna, Reklama, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji, Techniki reklamy, Sztuka reklamy
Advertising efficiency, Television advertising, Advertising, Cultural framework of consumption, Advertising technique, Art of advertising
Note
summ.
Country
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstract
Autor podejmuje się analizy i porównania amerykańskiego i polskiego rynku reklamowego. Zwraca uwgę na kulturowe uwarunkowania konsumentów, które w dużej mierze decydują o istnieniu tzw. reklamy lokalnej, obok reklamy globalnej, wynikającej z globalizacji kultury.

The paper analyses and compares local advertising in USA and Poland. The problem is discussed not only in the context of "hard sell" vs. "soft sell". The author discussed the aesthetic aspects of local advertising and suggests that instead of neglecting them (as inferior and "worse" than more sophisticated global ads), we should consider them as a kind of resistance to the globalisation of communication and culture. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu