BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bąk-Filipek Ewa
Title
Zachowania konsumentów na rynku produktów mięsnych
The Behave the Consumer on the Meat Market
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 12-15, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Zachowania konsumenta, Mięso, Mięso wołowe, Przemysł mięsny, Rynek mięsny
Consumer behaviour, Meat, Beef meat, Meat industry, Meat market
Note
streszcz., summ.
Abstract
Scharakteryzowano rynekk mięsa wołowego w Polsce w latach 1997-2002.

The main objective of this paper is to analyse the changes in the meat industry and on the beef market in Poland and in the beef consumption. This article shows economic and organisational situation in the meat industry and on the beef market in 2001. This work presents the reaction of beef market to the BSE crisis. This article shows behave the consumers on the meat market in Poland, in particular on the beef market. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Chmielewska B. (2003): Wybrane problemy zróżnicowania konsumpcji w gospodarstwach domowych. IERiGZ, Warszawa.
  2. Golubicka B., Kwasek M. (2000): Zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych. IERiGZ, Warszawa.
  3. Urban R., Wigier M. (2000): Rynek mięsa wołowego. [W:] Opcje strategiczne dla sektora agrobiznesu. FAPA, Warszawa, s. 505-530.
  4. Rynek mięsa. Raport rynkowy ARR i IERiGZ, październik 2002, s. 14-22.
  5. Rolnictwo w I półroczu 2001 r., GUS, Warszawa 2001.
  6. Wojtyra W. (2000): Rynek mięsa. FAPA, Warszawa, s. 7-11, 52-53.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu