BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dziedzic Sylwia
Title
Bezpośrednia sprzedaż szansą dla gospodarstw rolnych w obliczu integracji z unią europejską
The Direct Sale as a Opportunity for Farm Before the Integration with European Union
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 22-27, bibliogr. 10 poz.
Keyword
Sprzedaż bezpośrednia, Gospodarstwa rolne, Integracja gospodarcza Polski z UE, Polityka rolna
Direct sales, Arable farm, Poland's economic integration with the EU, Agricultural policy
Note
streszcz., summ.
Abstract
Omówiono doświadczenia wybranych krajów Unii Europejskiej w rozwijaniu bezpośredniej sprzedaży, politykę dystrybucji oraz wskazówki dla polityki rolnej w Polsce.

The getting worse economical situation of the farms in Poland forces farmer - quite similar like it was taking place in many countries of the EU - to seek the additional sources of income. The one from the interesting alternatives is the direct sale from farms, which importance, methods and aims was presented in this article. The experiances of many countries show that this direct sale is strong conected with the ecological agriculture. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Agöl (ArbeitsGemeinschaft Ökologischer Landbau e.V.) (1996): Jahresbericht 1995 der Ökologischer Landbau e.V. Darmstadt.
  2. Bmelf (Bundesministerium für Ernährung, Landwirtschaft und Forsten) ( 1996): Agrarbericht der Bundesregierung. Bonn.
  3. Dziedzic S. (2002): Perspektywy rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolnych w Polsce na tle Niemiec i Austrii - lokalny handel w dobie globalizacji. [W:] Globalizacja, integracja, przedsiębiorczość. Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, s. 195-204.
  4. Faria P. B. (1998): Nowe modele rozwojowe obszarów wiejskich. [W:] Rozwój lokalny w Dolinie Strugu. Tyczyn- Rzeszów, s. 157-178.
  5. Kośmicki E. (2002): Sprzedaż bezpośrednia przez rolników w Niemczech. Podstawowe problemy ekonomiczne i prawne. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, nr 2, s. 110-114.
  6. Kłodziński M. (1996): Wielofunkcyjny rozwój terenów wiejskich w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. SGGW, Warszawa, s. 1-89.
  7. Kuhnert H., Wirthgen B. (1997): Die Bedeutung der Direktvermarktung als Einkommensalternative für landwirtschaftliche Betriebe in der Bundesrepublik Deutschland. Köllen Druck+Verlag GmbH, s. 1-124.
  8. Musiał W., Otoliński E. (1997): Sprzedaż bezpośrednia produktów rolniczych w Austrii. Wieś i Rolnictwo, 3(96), s. 22- 31.
  9. Ślusarz G. (1997): Polityka regionalna jako podstawa wielofunkcyjnego rozwoju terenów wiejskich. Agroturystyka jako szansa aktywizacji gospodarczej wiejskich regionów turystycznych Małopolski Wschodniej. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. Rzeszów.
  10. Wirthgen B., Maurer O. (2000): Direktvermarktung. Verlag Eugen Ulmer Neuauflage, s. 1-195.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu