BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Górska-Warsewicz Hanna
Title
Znaczenie marek produktów żywnościowych w decyzjach nabywczych konsumentów
Importance of Food Brands in Purchasing Decision of Consumers
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 28-31, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Marka produktu, Gospodarka żywnościowa, Rynek żywności, Marketing produktów żywnościowych
Product brand, Food economy, Food market, Marketing of food products
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedstawiono znaczenie marki na rynku produktów żywnościowych w Polsce. Szczególną uwagę zwrócono na literaturowe definicje marki oraz określenie, czym jest marka dla konsumentów. Wytypowano grupy produktów cechujące się największym odsetkiem osób zwracających uwagę na markę przy podejmowaniu decyzji zakupu. Przedstawiono również markę jako czynnik decydujący o wyborze produktów żywnościowych. (oryg. streszcz.)

The food market belongs to markets of different levels of brand importance in decision making process what is related with brand development. Strong brands are observed on the yoghurt and UHT milk market compared to the non-brands markets like ripened cheese and traditional white cheese market. The aim of this study was to present the role of brand in decision making process on food products market. Price and brand were presented as factors influencing the decision making process of particular food products. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Altkorn J. (1999): Strategia marki. PWE, Warszawa.
  2. Kali J. (2001): Silna marka. Istota i kierowanie. PWE, Warszawa.
  3. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice - Hall International Inc., Gebeth- ner&Ska, Warszawa.
  4. Śledański A. (2002): Gra wyrazistą marką. Marketing w praktyce, nr 4, s. 16-18.
  5. Urbanek G. (2000): Koncepcja kapitału marki. Marketing i Rynek, nr 5, s. 8-15.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu