BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jąder Karolina
Title
Preferencje konsumentów dotyczące produktów spożywczych pochodzących z regionu wielkopolski
Consumers Preferences Concerning Food Products From Region of Wielkopolska
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 49-52, bibliogr. 4 poz.
Keyword
Produkcja żywności, Regionalizacja, Regionalizm, Preferencje konsumenta
Food production, Regionalization, Regionalism, Consumer preferences
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród wybranej grupy mieszkańców miasta Poznania. Badanie miało na celu poznanie preferencji konsumentów dotyczących artykułów spożywczych, pochodzących z badanego regionu. Na podstawie przeprowadzonej analizy wyodrębniono grupy produktów spożywczych, które mają największe znaczenie jako produkty regionalne oraz grupy konsumentów najbardziej zainteresowanych tymi artykułami. Badanie umożliwiło także poznanie przyczyn wyboru tych produktów. (oryg. streszcz.)

In this article were shown the results of research, which was made among inhabitats of Poznań. This research was made in order to know the preferences of consumers, concerning the groceries from their region. This study shows group of foodstuffs, which have the most significance as a regional product, groups of consumers most interested in these articles as well as reasons why do people choose products from their region. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Alvensleben R. (2000): Verbraucherpräferenzen fur regionale Produkte: Konsumtheoretische Grundlagen. Tagung- smaterialen, Kiel, s. 3-8.
  2. Balling R. (2000): Ergebnisse von Verbraucherbefragungen zur Bedeutung der regionalen Herkunft bei Nahrungsmitteln. Tagungsmaterialen, München, s. 20-22.
  3. Łuczka-Bakula W. (2002): Globalizacja a zmiany na rynku żywności. Roczniki Naukowe SERiA, T. IV, z. 3, Warszawa- Bydgoszcz, s. 115.
  4. Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H. (1996): Podstawy Marketingu. Wyd. AE, Poznań.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu