BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Łącka Irena
Title
Wykorzystanie franchisingu w polskim handlu produktami spożywczymi
The Role of Franchising in Polish Trade of Food Products
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 85-89, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Franchising, Przemysł spożywczy, Handel artykułami żywnościowymi
Small business, Franchising, Food industry, Food trade
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedstawiono franchising jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Omawia zalety i wady takiej formy współpracy dla franchisodawcy i biorcy. Zaprezentowano możliwości wykorzystania franchising w polskim handlu artykułami spożywczymi oraz przedstawiono przykłady sieci franchisingowych w tym sektorze i efekty ich działań. (oryg. streszcz.)

The article presents franchising agreement as development factor of small and medium-size business. The paper discusses advantages, disadvantages for both the franchising and the franchisee this co-operation. The author presents usage possibilities franchising in Polish trade of food products, examples affranchising network's in this sector and results their activity. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Europejski Kodeks Etyczny Franchisingu, http://franchising.info.pl http://www.franchising.info.pl
  2. Mendelsohn M. red. (1993): Franchising in Europe. Cassel, London.
  3. Tokaj-Krzewska A. (1999): Franchising. Strategia rozwoju mafych firm w Polsce. Difin, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu