BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Łągiewka Piotr
Title
Wpływ wybranych cech demograficznych na postrzeganie jakości żywności przez polskich konsumentów
Influence of Selected Demographic Features on Perception of Food Quality by Polish Consumers
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 90-96, bibliogr. 4 poz.
Keyword
Konsumencka ocena jakości, Jakość produktów żywnościowych, Cechy demograficzne, Konsumencka ocena produktu
Consumers' quality assessment, Quality of food products, Demographic characteristics, Consumer Product Rating
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem niniejszego opracowania jest analiza wzajemnych relacji wybranych cech demograficznych i deklarowanych przez polskich konsumentów wyznaczników cech jakościowych produktów żywnościowych. (skróc. oryg. streszcz.)

Demographic and economic features determine behaviours of various ' goods consumers - food also. One of consumers ' behaviours aspect on the food market are their feeding customs, and among them -perception of factors that mark food quality. Purpose of that elaboration is to analyse mutual relations between selected demographic features and determinants of food products ' quality features which are declared by Polish consumers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Cyrzanowski B. (red.) (1984): Mała Encyklopedia Jakości, część 1. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
  2. Holzer J.Z. (1999): Demografia. PWE, Warszawa.
  3. Sznajder M., Senauer B., Asp E., Kinsey J. ( 1998): Zmieniający się konsument żywności. Horyzont, Poznań.
  4. Zalewski R., Maleszka A. ( 1995): Quality - zarządzanie jakością. Centrum Rozwoju Rachunkowości i Finansów Ltd.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu