BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Matysik Renata
Title
Żywność wygodna w opinii konsumentów
Convenience Food in Opinion of Consumers
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 101-104, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Badania konsumenckie, Żywność wygodna, Badanie żywności, Handel artykułami żywnościowymi, Produkcja żywności, Ochrona konsumenta, Konsumpcja żywności, Jakość produktów żywnościowych
Consumer research, Convenience food, Food research, Food trade, Food production, Consumer protection, Food consumption, Quality of food products
Note
streszcz., summ.
Abstract
Transformations, which take place in a people's life style during years, has influenced on the way of food choosing. Nowadays there is growing interest of consumers in easy and quick possibility of meal preparation. These expectations are realized by a wide group of foodstuffs, called "convenience food". These products require (or not) a short time of preparation to be ready to eat. Consumers value especially a good quality, trade mark and taste of these products. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Górska-Warsewicz H. (2003): Innowacje produktowe w opinii konsumentów. Przemysł Spożywczy nr 3, s. 36.
  2. Imbs B. (1997): Rynek żywności wygodnej. Przemyśl Spożywczy, nr 7, s. 42.
  3. Słowiński W., Remiszewski M. (1996): Koncentraty spożywcze - żywność wygodna i szybka. Przemysł Spożywczy, nr 8, s. 25.
  4. Żywność wygodna i żywność funkcjonalna (1999). Praca zbiorowa pod red. F. Świderskiego. Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa, s. 7.
  5. www.poradnikhandlowca.com.pl - archiwum 5/2001.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu