BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sznajder Michał, Goryńska Elżbieta
Title
Konsument pieczywa w Polsce
Consumer of Bakery Products in Poland
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 142-146, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Ochrona konsumenta, Przemysł spożywczy, Badanie żywności, Konsument, Gospodarka żywnościowa
Consumer protection, Food industry, Food research, Consumer, Food economy
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedstawiano wyniki ogólnopolskich badań ankietowych dotyczących częstości spożywania pieczywa w zależności od: wieku, płci, wielkości gospodarstwa domowego, miejsca zamieszkania, wykształcenia, dochodu i źródła dochodu. (skróc. oryg. streszcz.)

Questionary research of Polish people food habits were carried out and the results showed that consumption of bakery products in Poland has a common character. Bakey products are consumed for breakfast 96,1% of people, 7,6% for lunch, 15% for afternoon tea, 87,2% for dinner and 21,9% between meals. The level of bakery products consumption depends on age, sex, domicile, household, education, income and source maintenance. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Górska-Warsewicz E. (2001): Zachowania konsumentów na rynku pieczywa w Polsce. Przegląd Piekarski i Cukierniczy, nr 7.
  2. Rocznik statystyczny GUS (1993-2001).
  3. Wolanin-Jarosz E. : Zwyczaje żywieniowe jako czynnik determinujący zachowanie konsumentów na rynku artykułów spożywczych. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 558.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu