BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Tarant Szymon
Title
Zachowania gospodarstw domowych na rynku warzyw świeżych
Household Behaviours on Fresh Vegetables Market
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 186-190, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Gospodarstwa domowe, Warzywa, Zachowania konsumenta, Konsument, Konsumpcja żywności
Households, Vegetables, Consumer behaviour, Consumer, Food consumption
Note
streszcz., summ.
Abstract
Wiele zachowań konsumentów na rynku warzyw jest uzależnionych od pory roku. Zmiany jakie zaszły na rynku warzyw świeżych w ostatnich latach dotyczą między innymi: zmniejszenia znaczenia samozaopatrzenia gospodarstw miejskich w warzywa, większego zróżnicowania struktury gatunkowej spożycia warzyw, coraz większego znaczenia, super- i hipermarketów w zaopatrzeniu w warzywa. (oryg. streszcz.)

In this paper made a trail of evaluation of actual city household behaviours on vegetables market on the base on Poznań agglomeration. Material for this elaboration came from questionnaire researches conducting in October W02. It was showed, among the other: decreasing importance of self- consumption in supply of vegetables for city households, more differentiation of sort structure in vegetables consumption and more and more importance super -and hypermarkets in vegetables buying. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Czernyszewicz E. (2001): Spożycie owoców i warzyw w Polsce. [W:] Marketing w Ogrodnictwie. AR w Lublinie, s. 50- 59.
  2. Kowrygo B. (2000): Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 189-196.
  3. Paradysz (2000): Na minusie. Glos Wielkopolski 21 stycznia 2000, s. 9-10.
  4. Sudman S. (1976): Applied Sampling. Orlando Academics, s. 87.
  5. Sznajder M., Senauer, Asp, Kinsey (1998): Zmieniający się konsument żywności, Poznań, s. 170-176.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu