BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Woźniak Barbara
Title
Wpływ opakowania na decyzję zakupu markowych produktów żywnościowych
The Influence of Package on the Brand Food Products Purchase Process
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 203-207, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Opakowania produktów spożywczych, Decyzje konsumenckie, Produkcja żywności, Marketing produktów żywnościowych
Food packaging, Consumer decision, Food production, Marketing of food products
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest próba oceny wpływu opakowań markowych produktów żywnościowych na zachowania nabywców w procesie zakupu tych produktów.

Package is a very important element of brand product and its promotion in the marketing strategy of a company. It serves essential functions: protective, distributive and promotive. Package protects product, enables its translocating and stimulates to buying. Package has the meaning for customers in the brand products purchase process. This meaning depends on the kind of product, earnings, purpose and occasion of purchase. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Daszkiewicz A., Dobiegała-Korona B. (1998): Opakowanie instrument marketingu. CIM, Warszawa.
  2. Hales C.F. (1999): Opakowanie jako instrument marketingu. PWE, Warszawa.
  3. Kotler Ph. (1994): Marketing. Gebethner i Ska, Warszawa.
  4. Kramer T. ( 1994): Podstawy marketingu. PWE, Warszawa.
  5. Przybyłowski K,, Hartley S.W., Kenn RA., Rudelius W. ( 1998): Marketing. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu