- Author
- Wysokińska Aneta
- Title
- Konsumenci wobec rynku żywności ekologicznej
Consumers on the Organic Food Market - Source
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 217-222, bibliogr. 10 poz.
- Keyword
- Żywność ekologiczna, Rynek żywności, Gospodarka żywnościowa, Konsumpcja żywności
Organic food, Food market, Food economy, Food consumption - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Głównym celem opracowania jest ocena postaw konsumentów na rynku żywności ekologicznej oraz charakterystyka rynku żywności ekologicznej na terenie Polski. Popyt na rynku żywności ekologicznej jest uzależniony od urzeczywistnianych wartością siły nabywczej potrzeb konsumentów, które są odzwierciedleniem systemu wartości i stylu życia. Polski rynek żywności ekologicznej znajduje się w tzw. fazie inicjalnej, a dynamika przejścia na dalsze etapy warunkowana będzie wielorakimi rozwiązaniami i działaniami, wśród których ważną rolę odgrywa świadomość producentów i konsumentów żywności. (oryg. streszcz.)
The aim of this study is an analysis of the consumers of the organic food market in Poland. The supply of the organic food depends on the purchase power of the consumers and the consumer's needs which reflect the value systems and lifestyles characteristics. The organic food market in Poland could be considered as a country in the initial stage of the organic food development and the dynamism of the further developments is determined by the activities relating to the awareness of the producers and consumers. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Bibliography
- Bajer B., Janiszewska M. (1997): Warszawscy konsumenci żywności ekologicznej. Ekoland, nr 8, s. 15.
- Daguet P. (1995): Klient nasz pan - sylwetki klientów "bio". [W:] Rolnictwo ekologiczne od producenta do konsumenta, pod red. Sołtysiak U., Warszawa, s. 177.
- Metera D. (1995): Wszystkie drogi prowadzą do klienta. [W:] Rolnictwo ekologiczne od producenta do konsumenta, pod red. Sołtysiak U., Warszawa, s. 153.
- Ozimek I. (1996): Konsumenci żywności ekologicznej. Zdrowa żywność nr l, s. 13.
- Plewa J. (2001): Rola rządu w rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce. [W:] Perspektywy rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce. Przysiek 2001, s. 6.
- Rozporządzenia Rady EWG nr 2092/91 z 24.06.1991 r. w sprawie rolnictwa ekologicznego oraz znakowania jego produktów i środków spożywczych.
- Runowskl H., Jaśka E., Metera D. (1998): Wybór żywności ekologicznej. Ekoland, nr 9, s. 14.
- Runowski H. (1996): Ograniczenia i szansę rolnictwa ekologicznego, Warszawa, s. 23.
- Sołtysiak U. (1995): O kryteriach w rolnictwie ekologicznym. [W:] Rolnictwo ekologiczne od producenta do konsumenta, pr. zb. pod red. naukową Sołtysiak U., Warszawa, s. 11.
- Ustawa z dnia 16.03.2001 r. o rolnictwie ekologicznym.
- Cited by
- ISSN
- 1508-3535
- Language
- pol