BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Woźniak Marian
Title
Model zrównoważonego rozwoju konsumpcji
Model of Balanced Consumption Development
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 3, s. 213-216, bibliogr. 12 poz.
Keyword
Konsumpcja, Modelowanie konsumpcji, Motywacje konsumpcyjne, Polityka kształtowania konsumpcji
Consumption, Modeling consumption, Consumer motivation, Consumption-shaping policy
Note
streszcz., summ.
Abstract
Omówiono pozycję konsumenta w XXI wieku, rolę reklamy w rozwoju konsumpcji oraz przedstawiono model rozwoju konsumpcji.

Changes taking place in the world in civilized societies caused the transformation in consumers ' behaviour models. The invasion of trade and systems of influencing consumers is observed more and more frequently, which in the result leads to excessive consumption, production of great number of waste and consumption "rubbish". There is also the process of globalization of the consumption, which is revealed in take over foreign influences and products at the cost of local tradition. Model of balanced consumption should be supported by the rules linked with rational, right consumption, deprived of negative influence from trade and production enterprises. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Beier F., Rutkowski K. (1995): Logistyka. SGH, Warszawa.
  2. Castenow D. (1996): Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa.
  3. Garbarski L. (1994): Zrozumieć nabywcę. PWE, Warszawa.
  4. Hawken P. (1996): Przez zielone okulary. Pusty Obłok, Warszawa.
  5. Kozłowskl S. (2000): Ekorozwój wyzwanie XXI wieku. PWN, Warszawa.
  6. Leonard D. (2003): Przewodnik po Unii Europejskiej. Studio EMKA, Warszawa.
  7. Mazurek-Łopacińska K. (2003): Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa.
  8. Mierżyńska M. (1997): Mistrzowie reklamowych prowokacji. Businessman, nr 11.
  9. Raport KOMPAS RIO + 10 (2002) Instytut na rzecz Ekorozwoju. Raport 2, Warszawa.
  10. Toscani O. (1995): Reklama uśmiechnięte ścierwo. Agencja Wyd. Delta, Warszawa.
  11. Wymysłowski S. (2002): Federacja konsumentów a środowisko przyrodnicze. [W:] Rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu proekologicznych wzorców konsumpcji. Instytut na rzecz Ekorozwoju. Raport I, Warszawa.
  12. Zachowania konsumenckie (2002): Pod red. W. Patrzałek. Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu