BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Baran Tomasz
Title
Badania wizerunkowe marki
Source
Marketing w Praktyce, 2006, nr 3, s. 40-44
Keyword
Badanie jakościowe, Badania marketingowe, Pozycjonowanie marki, Marka
Qualitative research, Marketing research, Brand positioning, Brand
Abstract
U źródeł pozycjonowania marki tkwi przekonanie, że konsument, kupując produkty, kieruje się bardziej sercem niż rozumem. Dynamiczny rozwój rynku spowodował barzdo znaczący wzrost liczby zarejestrowanych marek przy kilkukrotnym zwiększeniu liczby emitowanych reklam. W takiej sytuacji producenci nie mieli, zdaniem autora, innego wyjścia, jak tylko zintensyfikować działania promocyjne, aby odróżnić się jakoś od konkurencji i wpłynąc na wybory konsumentów. Ci zaś stawali sie coraz bardziej zagubieni w natłoku informacji, skonfudowani zbliżonymi lub identycznymi właściwościami produktów. Badania wizerunkowe pozwalają zorientować się jakie treści powinny zostać włączone do komunikatu marketingowego.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu