- Author
- Mazurek-Łopacińska Krystyna
- Title
- Wewnętrzne uwarunkowania zachowań konsumentów i ich wpływ na komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem
Internal Conditions of Consumer Behaviour and Their Influence on Company Communication with the Market - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (16), 2000, nr 873, s. 19-32, bibliogr. 7 poz.
- Keyword
- Zachowania konsumenta, Psychologia konsumenta, Strategia komunikowania, Komunikowanie marketingowe, Strategia marketingowa, Strategia obsługi klienta
Consumer behaviour, Consumer psychology, Communication strategy, Marketing communication, Marketing strategy, Customer service strategy - Note
- summ.
- Abstract
- Istonym elementem nowego marketingu jest nawiązanie komunikacji z klientem i uzyskanie od niego informacji o działaniu przedsiębiorstwa i jego produktach. Warunkiem powstania takiej interaktywnej rozmowy jest poznawanie mechanizmów zachowań konsumentów, warunkowanych czynnikami wewnętrznymi. Autorka omówił kilka z tych czynników: motywacje, postawy nabywców oraz procesy postrzegania i uczenia się nowych zachowań.
A good knowledge of consumer behaviour mechanisms dependent on internal factors is indispensable developing efficient company communication with customers. Among these factors, the role of motivation, buyers' attitudes, and perception and acquisition of new behaviour are discussed. The functions and changes of attitudes in the process of communication with buyers are emphasised. The usefulnes of the four selected attitude change theories in promotion is analysed. These are: the cognitive consistency theory, the information processing theory, the cognityve reaction theory, and the rational behaviour theory. The influence of new consumer behaviour learning mechanisms from company communication with the market is also presented. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
1426-8604 - Language
- pol