- Author
- Kłeczek Ryszard
- Title
- Perspektywy metodologiczne w badaniu procesów kontroli efektywności wydatków marketingowych w przedsiębiorstwach
Perspectives in Research of Marketing Costs Control - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (16), 2000, nr 873, s. 95-106, bibliogr. 5 poz.
- Keyword
- Kontrola kosztów w przedsiębiorstwie, Kontrola wewnętrzna, Efektywność marketingu
Cost control in the enterprise, Internal control, Marketing efficiency - Note
- summ.
- Abstract
- Artykuł poświęcony został dwóm metodom badania procesów kontroli efektywności wydatków marketingowych w przedsiębiorstwach: perspektywie technicznej (normatywnej, sprawdzającej, czy standardy techniczne kontroli efektywności wydatków są przestrzegane w przedsiębiorstwie) oraz perspektywie z punktu widzenia struktury władz przedsiębiorstwa (określającej m.in. zakres funkcji marketingowych realizowanych przez dział marketingu, centralizację lub rozporszenie funkcji marketingowych w strukturze przedsiębiorstwa). Obie metody dają spektrum wiedzy na temat marketingowej kontroli kosztów w przedsiębiorstwie.
The article presents two general perspectives in marketing costs control research. The first perspectives consists in the indentification of technical (or normative) standards of marketing costs control and checking if those standards are followed by enterprises. The second perspective consists in the identification of marketing depertment's power and it's influence on methods of marketing costs control which are really used in firm. Both research perspectives create complementary aspects of knowledge about marketing costs control in a firm. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
1426-8604 - Language
- pol