BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pitrus Andrzej
Title
Retoryka we współczesnej krytycznej i operacyjnej teorii reklamy
A Critical Review of Theoretical Attempts to Adopt Rhetoric to the Theory of Advertising
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 37-44, bibliogr. 22 poz.
Keyword
Język reklamy, Teoria reklamy, Językoznawstwo, Psychologia reklamy, Sztuka reklamy
Language of advertising, Theory of advertising, Linguistics, Psychology of advertising, Art of advertising
Note
summ.
Abstract
Autor dokonuje analizy literatury zachodniej z zakresu teorii reklamy. Koncentruje się głównie na językowym aspekcie reklamy, gdzie przedmiotem rozważań jest retoryka w znaczeniu techniki wywierania wrażenia na odbiorcy i figuratywnego przekazywania określonych treści.

The article is a critical review of theoretical attempts to adopt rhetoric to the theory of advertising. Using figures of rhetoric is quite common in contemporary advertising. But how to evaluate effectiveness of ads, in which elaborate strategies are used to inform consumers about quite simple things? (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu