BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Plesnar Łukasz A.
Title
Baśniowy świat reklamy
The World of Advertising
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 11-17, bibliogr. 2 poz.
Keyword
Reklama telewizyjna, Reklama, Sztuka reklamy
Television advertising, Advertising, Art of advertising
Note
summ.
Abstract
Zdaniem autora świat przedstawiony reklamy telewizyjnej przypomina w dużej mierze świat przedstawiony baśni. Cechą charakterystyczną jest schematyzm motywów tematycznych, odwołujący się do funkcjonujących powszechnie stereotypów, wyobrażeń i projekcji społecznych oraz kontrastowanie postaci i cech z nimi związanych. Swoje rozważania autor popiera przykładami znanych reklam telewizyjnych.

The world of advertising resembles fairy tales in many aspects. Schematic stories, topics, characters and the obvious simplicity are common elements of ads and favourite children's stories. Łukasz Plesnar illustrates his thesis with many examples of Polish television commercials. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu