BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Grądek Dariusz
Title
Zrozumieć i zmierzyć lojalność
Source
Marketing w Praktyce, 2006, nr 6, s. 14-16
Keyword
Badania marketingowe, Lojalność klientów, Komunikowanie marketingowe
Marketing research, Customer loyalty, Marketing communication
Abstract
Kluczem do uzyskania lojalności marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej. Autor opisuje kilka praktycznych metod badania i mierzenia satysfakcji klienta: wywiady, system FRM (recency, frequency, money), metoda LTV (life time value), macierz POC (profit opportunity cycle), analiza CPPA (customer product profitability analysis), wskaźnik satysfakcji, lojalności i utraty klientów oraz macierz lojalności.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Nigel Hill, Jim Alexander, "Pomiar satysfakcji i lojalności klientów", Kraków 2003
  2. Robert Kozielski, "Wskaźniki marketingowe", Kraków 2004
  3. W. Reinartz and V. Kamar, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review nr 1407, NY lipiec 2002
  4. Gerald Zaltman, "Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku", Poznań 2003
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu