- Author
- Grądek Dariusz
- Title
- Zrozumieć i zmierzyć lojalność
- Source
- Marketing w Praktyce, 2006, nr 6, s. 14-16
- Keyword
- Badania marketingowe, Lojalność klientów, Komunikowanie marketingowe
Marketing research, Customer loyalty, Marketing communication - Abstract
- Kluczem do uzyskania lojalności marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej. Autor opisuje kilka praktycznych metod badania i mierzenia satysfakcji klienta: wywiady, system FRM (recency, frequency, money), metoda LTV (life time value), macierz POC (profit opportunity cycle), analiza CPPA (customer product profitability analysis), wskaźnik satysfakcji, lojalności i utraty klientów oraz macierz lojalności.
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Nigel Hill, Jim Alexander, "Pomiar satysfakcji i lojalności klientów", Kraków 2003
- Robert Kozielski, "Wskaźniki marketingowe", Kraków 2004
- W. Reinartz and V. Kamar, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review nr 1407, NY lipiec 2002
- Gerald Zaltman, "Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku", Poznań 2003
- Cited by
- ISSN
- 1425-8315
- Language
- pol