BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nęcki Zbigniew, Sowa Izabela, Rosoński Jerzy
Title
Psychologia w reklamie
Psychology in Advertising
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 19-36, bibliogr. 26 poz.
Keyword
Reklama, Psychologia komunikowania, Psychologia
Advertising, Communicate psychology, Psychology
Note
summ.
Abstract
Tematem artykułu jest reklama jako przedmiot badań psychologii. Skoncentrowano się na dwóch elementach wykorzystywanych w reklamie: kolorze i relacji między kolorem a interpretacją wrażeń węchowych. Opisano eksperyment, którego celem była weryfikacja hipotezy, że kolorystyka przekazu reklamowego wpływa na interpretację i opis perfum.

The authors concentrate on some aspects of psychology of advertising: the perception of colour and smell. The mutual relations between those two elements is discussed. Presentation of most important approaches is accompanied by the description of an orioginal experiment conducted by Izabela Sowa. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu