BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Baran Michał
Title
Tworzenie przekazu reklamowego na potrzeby zarządzania strategicznego
Creating the Issue of Advertising Message for Strategic Management
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 63-70, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie strategiczne, Strategia reklamy, Efektywność reklamy
Enterprise management, Strategic management, Advertising strategy, Advertising efficiency
Note
summ.
Abstract
W artykule skoncentowano się głównie na dwóch zagadnieniach: miejscu reklamy w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz procesie przygotowania i zarządzania reklamą z punktu widzenia przedsiębiorstwa.

The author discusses often neglected strategic effects of advertising. An ad is shown here not only as the sales activating factor, but also as a chance to create or modify the image of the company. Michał Baran quotes Al Ries and Jack Trout and their theory of competing "perceptions" of commodities, but, in addition, argnes that the product must at least fully comply with the market standards. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu