BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Title
Muzyczny wideoklip - reklama przyszłości
The Musical Video - Phenomenon of Contemporary Television
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 93-108, bibliogr. 31 poz.
Keyword
Formy reklamy, Reklama telewizyjna, Multimedia, Kampanie reklamowe
Advertising forms, Television advertising, Multimedia, Advertising campaign
Note
summ.
Abstract
W artykule zaprezentowano nową formę reklamy - muzyczny wideoklip. Zwrócono uwagę na podstawowy cel wideoklipów, tj. promocję, pokazano specyfikę formalną teledysków oraz związki teledysku z zasobem ikonograficznym i tradycjami kultury.

The author describes one of the most interesting phenomenon of contemporary television - the musical video. It is situated in-between artistic text and persuasive message. Being a commercial for the commodity (e.g. a CD), it is a commodity itself. Thus it is the most modern form of advertising, which obscures and blends various aspects of oyr media experience. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu