BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rotter Tadeusz
Title
Reklama komercyjna przy drogach. Problemy formalne i psychologiczne
Commercial Messages (near Highways). Formal and Psychological Problems
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 109-119, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Reklama, Formy reklamy
Advertising, Advertising forms
Note
summ.
Abstract
Tematem artykułu są komercyjne reklamy przydrożne. Przedstawiono rodzaje reklam oraz sposoby ich umieszczania. Zwrócono również uwagę na prawne uwarunkowania reklam w pasie przydrogowym.

Advertising is present not only in media but also near the roads and streets. The article presents the conditions of perception of such messages. The author is also interested in safety - empirical studies proved that ever present ads are a certain danger to the drivers. The problem seems extremely important in Poland where regulations allowing placing commercial messages (near highways) are very liberal. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1896-6519
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu