BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zator Bogusław
Title
Nie zabijać kury : Wokół polskiego przemysłu spirytusowego
Source
Nasz Rynek Kapitałowy, 2006, nr 7-8, s. 56-58
Keyword
Przemysł spirytusowy, Gorzelnictwo, Rynek napojów alkoholowych, Produkcja spirytusu, Sprzedaż produktu, Wyroby markowe
Distilling industry, Distilleries, Alcoholic beverages market, Production of spirits, Product sales, Brand products
Company
Polmos
Abstract
Branża spirytusowa bywa słusznie określana mianem kury znoszącej złote jaja. W 2004 roku Polmosy uwidoczniły swój wysoki potencjał, który jak wiadomo może zapewnić budżetowi rzeczywiście niebagatelne wpływy pieniężne. Jednakże nie do końca przemyślane modyfikacje związane z akcyzą i uchybienia w prywatyzacji mogą tej "złotodajnej kurze" mocno zaszkodzić. W roku 2004 polscy producenci ze sprzedaży wódek uzyskali niecałe 8 mld dolarów, podczas gdy np. Niemcy - blisko 4 razy więcej.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1508-9711
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu