BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Leśkiewicz Zygmunt
Tytuł
A Treatise on J.M. Keynes's Rationality in Economics : Part Two Irrationality and Economic Motivation
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Folia Oeconomica Stetinensia, 1999, nr 5, s. 55-70
Słowa kluczowe
Irracjonalizm, Racjonalizm, Filozofia ekonomii, Doktryny ekonomiczne, Etyka, Świadomość ekonomiczna
Irrationalism, Rationalism, Philosophy of economics, Economic doctrine, Ethics, Economic awareness
Uwagi
summ.
Keynes John Maynard
Abstrakt
Autor przedstawił irracjonalność zachowania ludzkiego, porzucając swoją wiarę w podstawowy racjonalizm natury ludzkiej. W swoich wywodach etycznych Keynes wysuwa argumenty za obyczajowością i konwenansami jako środkami przez które cywilizacja może ochronić się przed absurdem. To z kolei jawi się jako zupełny kontrast do wcześniejszej filozofii Bloomsbury'ego, która odrzucała zniewolenie narzucane przez obyczajowość i konwenanse.

The essay ives much greater attention to the irrationality of human behaviour, abandoning his belief in the essential rationality of human nature. In his ethical thought Keynes came to argue for the customary morals and conventions as the means by which civilization can protect itself from irrationality. This is in stark contrast to Keynes's earlier Bloomsbury philosophy which rejected the constraints imposed by customary morals and conventions. Z. Leśkiewicz argues that Keynes's acceptance of the irrationality of human behaviour is also reflected in Keynes's economics in the analysis in the General Theory of the psychological propensities which underlie consumption, investment and liquidity preference. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1426-3491
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu