BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barna Anna
Tytuł
Koncepcje zarządzania wiedzą i zarządzania wiedzą ukrytą - jako imponderabilia sukcesu firmy
Conceptions of Knowledge Management and Hidden Knowledge Management as Imponderables of Firm's Success
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 916, t. 1, s. 41-49, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty
Słowa kluczowe
Wizja przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Sprawność zarządzania, Zarządzanie wiedzą, Przedsiębiorstwo, Materiały konferencyjne, Przewaga konkurencyjna, Przepływ informacji
Company vision, Enterprise management, Management efficiency, Knowledge management, Enterprises, Conference materials, Competitive advantage, Data flow
Abstrakt
Przedmiotem rozważań w artykule są liczne problemy związane z zarządzaniem wiedzą i wiedzą ukrytą pracowników w przedsiębiorstwie, m.in.: negatywne podejście do wdrożenie systemów zarządzania wiedzą, trudności z przechowywaniem wiedzy, nieumiejętne wykorzystanie kapitału intelektualnego pracowników. Autorka przytoczyła dwanaście praw działania w zarządzaniu wiedzą, sformułowanych przez K. Kelly'ego, nawiązujących do nowej gospodarki opartej na wiedzy, po to by podkreślić, że kompetencja i inne elementy intelektualne zaczynają decydować o przewadze konkurencyjnej i sukcesie firmy na rynku.

The subject of this article is problem connected with knowledge management and hidden knowledge management in company. Problems included: negative approach to introducing systems of knowledge management, difficulties with preserve of knowledge, incompetent use of intellectual capital of employees. The author presented twelve rules in the range of knowledge management. Stressed importance of competence and intellectual elements which decided about competitive superiority and company's success. (MP)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bernais J., (2001): Udział czynników niemierzalnych w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej firm, Personel, 16-31 stycznia.
  2. Bukowitz W.R., Williams R.L., (2000): The Knowledge Management Fieldbook, Financial Time, Prentice Hall, London.
  3. Fazlagic A., (2001): Gospodarka Wiedzy - Knowledge Economy, Problemy Jakości, luty.
  4. Guzińska K., (2001): Należy popierać relacje mistrz-uczeń, czyli Zarządzanie Wiedzą Ukrytą - Tacit Management, Puls Biznesu 20 maja.
  5. Mikuła B., Ćwiklicki M., (2001): Integracyjna rola zarządzania wiedzą, Przegląd Organizacji, nr 4.
  6. Obłój K., (2001): Innowacje to szansa dla polskich firm, Puls Biznesu, 18 maj.
  7. Pawlak W. R., (2001): Zarządzanie wiedzą, czyli nowe wyzwania, Problemy Jakości, październik.
  8. Penc J., (1997): Leksykonu Biznesu, Agencja wydawnicza Placet, Warszawa.
  9. Rojek T., (2000): Zarządzanie wiedzą a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, Międzynarodowa Konferencja Naukowa - Krynica, październik.
  10. Sarvary M., (1999): Knowledge Management and Competition in the Consulting Industry, California Management Review, nr 4.
  11. Stewart T.A., (1997): Intellectual capital. The new wealth of organizations, Nicholas Brealey, London.
  12. Stocki R., (2001): Zarządzanie zmianami - zamówienie na zmianę mentalną, Personel 1-15 stycznia.
  13. Strojny M., (1999): Zarządzanie wiedza i kapitałem intelektualnym jako nowe źródło przewagi konkurencyjnej, Problemy Jakości, nr 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu