BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walden-Kozłowska Adalberta (Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem)
Tytuł
Zastosowanie metody punktowej w ocenie funkcji promocyjnej opakowań kremów kosmetycznych
Use of the Point Method for Evaluating the Promotion Function of Cosmetic Cream Packing
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1994, nr 439, s. 21-30, tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Opakowalnictwo, Promocja produktu, Promocyjna funkcja opakowania, Wzornictwo przemysłowe
Packaging science, Product promotion, Promotional function of packaging, Industrial design
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono wyniki badań promocyjnej funkcji opakowań kremów kosmetycznych metodą punktową.

The methods of evaluating the promotion function of cosmetic cream packing are presented, The following quality factors were examined: graphic composition, information power, workmanship, design and use comfort, type of material, and packing capacity. A valuation card, using a five-point scale, was made and the coefficients of importance were assigned to the selected factors. The method was verified by putting to the test, performed by a panel consisting of 55 persons, seven popular cosmetic cream packings. The results are presented in three tables. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Briston J.H., Packaging Management, Gower Presa, London 1992.
  2. Cichoń M., Włodarczyk N., Towaroznawstwo opakowań, AE, Kraków 1984.
  3. Szymczak J., Ekonomika i organizacja. Rola opakowań jednostkowych w koncepcji marketingowej, "Opakowanie" 1987, nr 4.
  4. Walden-Kozłowska A., Chosen Method of Packages Quality Testing, Materiały z konferencji nt. "New Quality for the Future", Poznań 23-25 IX 1993.
  5. Walden-Kozłowska A. i inni, Funkcja marketingowa opakowań i metoda jej badania, AE, "Zeszyty Naukowe", Kraków 1993, nr 419.
  6. PN-64/A-04022 Metody analizy sensorycznej. Analiza jakości cząstkowej i całkowitej metodą punktową. Wytyczne sporządzania szczegółowych wzorów oceny.
  7. PN-73/C-04820 środki do prania i mycia, wyroby chemii gospodarczej oraz wyroby kosmetyczne i perfumeryjne. Wytyczne pakowania, przechowywania i transportu.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu