BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czechowicz Tomasz, Piecek Grzegorz
Tytuł
Właściwy wybór formy i typu fuzji jako element wzrostu wartości przedsiębiorstwa
Right Choice of a Form and a Type of Fusion as an Element of Company's Value Growth
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 916, t. 1, s. 98-110, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Techniki fuzji, Fuzje i przejęcia, Synergia, Wartość przedsiębiorstwa, Przegląd literatury
Conference materials, Fusion techniques, Mergers and acquisitions, Synergy, Enterprise value, Literature review
Abstrakt
Podniesienie wartości przedsiębiorstwa, poprzez efekty synergiczne, jest ściśle związane zarówno z formą jak i typem dokonanych połączeń. W związku z powyższym, autorzy przedstawili podział fuzji ze względu na formy łączenia się przedsiębiorstw: fuzje koncentracyjne, integracyjne i koordynacyjne oraz ze względu na typy łączenia się przedsiębiorstw: fuzje poziome, pionowe, koncentryczne i konglomeratowe. Decyzję o fuzji, która ma podnieść wartość przedsiębiorstwa, zarządzający muszą oprzeć o sprecyzowany cel tej transakcji oraz wskazać typ połączenia.

For the sake of some forms of connecting companies, the authors presented such fusion as concentration, integration and co-ordination. For the sake of types of connecting companies we have horizontal, vertical, concentration and conglomeration fusion. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Black C.A., Wright P., Bachman J.E., (2000): W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  2. Dunning J.H., (1993): Multinational Enterprises and the Global Economy, Adison Wesley, Wokingham.
  3. Gierszewska G., Wawrzyniak B., (2001): Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, Poltext, Warszawa.
  4. Hazel J., (2000): Fuzje i przejęcia. Narzędzie podejmowania decyzji strategicznych, Liber, Warszawa.
  5. Jagoda H., Haus B., (1995): Holding. Organizacja i funkcjonowanie, PWE, Warszawa.
  6. Kornacka-Łątkiewicz D., Perepeczko A., (2000): Motywy i formy fuzji i przejęć - wybrane aspekty, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  7. Kortan J., (1997): Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa.
  8. Lichtarski J. (red.), (1992): Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  9. Lichtarski J., (1992): Teoretyczne i praktyczne problemy integracji gospodarczej przedsiębiorstw, [w:] Lichtarski J. [red.], Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw, Warszawa.
  10. Majewska-Opelka J., (1996): Alchemia biznesu, Businessman, nr 2.
  11. Marek S. (red.), (1998): Podstawy ekonomii przemysłu, ZSP Szczecin.
  12. Pierścionek Z., (1997): Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  13. Romanowska M., Trocki M., Wawrzyniaka B. [red.], (2000): Grupy kapitałowe w Polsce, Difin, Warszawa.
  14. Solorz J.K., (1991): Niepowodzenia w biznesie, Poltext, Warszawa.
  15. Szczepankowski P.J., (2000): Fuzje i przejęcia. Techniki oceny opłacalności i sposoby finansowania, PWN, Warszawa.
  16. Szczepankowski P., (1992): Biały rycerz i śpiąca królewna, Businessman Magazine, nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu