BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głowiak Tomasz, Piecek Grzegorz
Tytuł
Restrukturyzacja jako mechanizm kreowania wartości w procesach akwizycji przedsiębiorstw
Restructuring as a Creating Values Mechanism in Companies' Canvassing Processes
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 916, t. 1, s. 142-154, bibliogr. 25 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty
Słowa kluczowe
Fuzje i przejęcia, Materiały konferencyjne, Restrukturyzacja przedsiębiorstw, Wartość przedsiębiorstwa
Mergers and acquisitions, Conference materials, Restructuring of enterprises, Enterprise value
Abstrakt
Autorzy opisali proces restrukturyzacji jako zespół zróżnicowanych, istotnych środków zmierzających do odzyskania zarówno konkurencyjności jak i wartości przez przejęte przedsiębiorstwo. Autorzy omówili strategię kreowania wartości poprzez transakcję fuzji bądź przejęcia w oparciu o restrukturyzację strategiczną, operacyjną, finansową i zarządczą. Na koniec przedstawiono procesy fuzji i przejęcia jako element modelu tworzenia korzyści restrukturyzacyjnych.

The authors discussed restructuring process. They also refer to the creating values strategy through fusion transaction or mergers basis of strategic, operational, financial and management restructuring. Mergers as creating model element of restructuring advantages were also presented. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Asquith P., (1983): Merger bids, uncertainty and stockholders returns, Journal of Financial Economics, 11.
  2. Copeland T., Weston F., (1992): Financial Theory and Corporate Policy, McGraw Hill, New York.
  3. Cwynar A., (1999): EVA i MVA - nowe spojrzenie na efektywność wykorzystania kapitału spółek, cz. I., Rynek kapitałowy, nr 1
  4. Frąckowiak W. (red.), (1998): Fuzje i przejęcia przedsiębiorstwu, PWE, Warszawa.
  5. Fruhan W.E., (1988): Corporate Raiders: Head'em Off at Value Gap, Harvard Business Review, July-August.
  6. Gaughan P.A., (1996): Mergers, Acquisitions and Corporate Restructurings, John Wiley & Sons, New York.
  7. Hooke J.C., (1998): Fuzje i przejęcia. Jak skutecznie przeprowadzić transakcję M&A, Liber, Warszawa.
  8. Jensen M.C., (1986): Agency Costs of Free Cash Flow, Corporate Finance and Takeovers, American Economic Review, May.
  9. Jensen M.C., Meckling W., (1976): Theory of the Firm: Managerial Behavior, Agency Costs and Ownership Structure, Journal of Financial Economics, October.
  10. Kaiser K., (1995): Corporate Restructuring and Financial Distress, INSEAD, Fontainbleau.
  11. Kaplan S., Weisbach M., (1992): The Success of Acquisitions: Evidence from Divestitures, Journal of Finance 47, no. 1.
  12. Lewandowski M. (red.), (2001): Fuzje i przejęcia w Polsce na tle tendencji światowych, WIG-Press, Warszawa.
  13. Linn S.C., Rozeff M.S., (1992): The Corporate Sell-Off, [w:] Stern J.M., Chew D.H. (red), The Revolution in Corporate Finance, Blackwell.
  14. Marcinkowska M., (2000): Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  15. Marren J.H., (1993): Mergers & Acquisitions. A Valuation Handbook, McGraw-Hill, New York.
  16. McCann J.E., Glikey R., (1988): Joining Forces. Creating& Managing Succesful Mergers & Acquisitions, Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  17. Porter M.E., (1987): From Competitive Advantage to Corporate Strategy, Harvard Business Review, May-June.
  18. Puxty A.G., Dodds J.C., (1994): Financial Management Method and Meaning, Chapman & Hall, London.
  19. Rappaport A., (1981): Selecting Strategis That Create Shareholder Value, Harvard Business Review.
  20. Rappaport A., (1987): Stock Market Signals to Managers, Harvard Business Review, November-December.
  21. Rappaport A., (1999): Wartość dodana dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa.
  22. Rappaport A., Sirower M., (1999): Stock or Cash?, Harvard Business Review Nowember-December.
  23. Schipper K., Smith A., (1992): The Corporate Spin-Off Phenomenon, [w:] Stern J.M., Chew D.H. (red.), The Revolution in Corporate Finance, Blackwell, Oxford - Cambrigde.
  24. Wheeler D., Sillanpää M., (1997): The Stakeholder Corporation, A blueprint for maximizing stakeholder value. Pitman, London.
  25. Zarzecki D., (1999): Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu