BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartosik Małgorzata
Tytuł
Polska na mapie kulturowej świata - implikacje dla działalności marketingowej firm międzynarodowych
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 893, s. 19-29, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej : materiały z XVIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Katedrę Handlu Zagranicznego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 17-18 maja 2001
Słowa kluczowe
Kulturowe uwarunkowania konsumpcji, Marketing międzynarodowy, Strategia marketingowa
Cultural framework of consumption, International marketing, Marketing strategy
Abstrakt
Celem artykułu jest przybliżenie głównych cech polskich konsumentów, które mogą być wykorzystane przez przedsiębiorstwa międzynarodowe w działalności marketingowej na polskim rynku. Charakterystyka społeczeństwa polskiego została zaprezentowana w oparciu o podziały kultur dokonane przez E.T. Hall'a i G. Hofstede.

The aim of the article is to present main features of Polish consumers that can be used by international companies in the marketing activity on Polish market. Characterization of Polish society was presented on the basis of culture divisions made by E.T.Hall'a i G. Hofstede.(AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartosik M., Różnicować czy standaryzować.. Poradnik Handlowca nr 5 /2000.
  2. Bartosik M., Różnorodność modeli i teorii podziału kultur narodowych w realizacji działalności marketingowej przedsiębiorstw międzynarodowych., Firma i Rynek, nr 3 (16)/2000, Wyd. Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin.
  3. Grzesiuk A., Zyskowna sztuka adaptacji, Marketing w praktyce, nr 5/6 1997.
  4. Hall E.T., The Silent Language of Overseas Business, Harvard Business Review, 5/6 1960.
  5. Hall E.T., Poza kulturą, PWN, Warszawa 1984.
  6. Herder J.G., Myśli o filozofii dziejów, Warszawa 1962, t. 1.
  7. Hofstede G., Culture's Consequences: International Differences in Work Related. Values, Sage Publ., Beverly Hills, 1980.
  8. Hofstede G., Cultures and Organizations., Harper & Collins, London, 1991.
  9. Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. PWE, Warszawa 2000.
  10. Mikułowski Pomorski J., Komunikacja międzyludzka. Wprowadzenie., Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1999.
  11. Murdoch A., Współpraca z cudzoziemcami w firmie, Poltext, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu