BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dudzik Magdalena
Tytuł
Internacjonalizacja i globalizacja zakupów przedsiębiorstw
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2006, nr 9, s. 6-11
Słowa kluczowe
Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Zakup, Zaopatrzenie materiałowe, Łańcuch dostaw, Kontrakty międzynarodowe
Enterprise internationalization, Globalization of enterprise activity, Purchasing, Material supply, Supply chain, International contracts
Abstrakt
Ostra konkurencja w skali międzynarodowej oznacza presję na obniżanie kosztów, poszukiwanie źródeł innowacyjności i zwiększenia szybkości reagowania na potrzeby klientów. Stąd potrzeba internacjonalizacji i globalizacji zakupów przedsiębiorstw. Z zakupami międzynarodowymi mamy do czynienia wówczas, gdy organizacje dokonują zakupów w krajach innych niż ich siedziba, zaś o globalnych wtedy, gdy działania takie stanowią realizację globalnej strategii integracji w ramach łańcucha dostaw i są kontrolowane przez jeden ośrodek zakupów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu