BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Śmigielska Grażyna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Wyróżniające zdolności logistyczne w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw detalicznych
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2006, nr 9, s. 20-24
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Logistyka rynkowa, Logistyka dystrybucji, Technologia informacyjna, Strategia logistyczna, Strategia marketingowa
Competitive advantage, Market logistics, Distribution logistics, Information Technology (IT), Logistic strategies, Marketing strategy
Firma/Organizacja
Wal-Mart
Abstrakt
W artykule skupiono uwagę na wyróżniających zdolnościach z zakresu logistyki dystrybucji, których posiadanie ma szczególne znaczenie dla przedsiębiorstw detalicznych konkurujących ceną ze względu na ich wpływ na poziom kosztów. We współczesnych przedsiębiorstwach handlu detalicznego, często kontrolujących kanał dystrybucji, rola logistyki nie ogranicza się jedynie do logistyki dystrybucji. Jest ona szerzej wykorzystwana do koordynowania działań z zakresu projektowania produktów, sprzedaży i promocji. Zdolności logistyczne łączą zatem czynności zaopatrzenia i sprzężone z nimi czynności marketingowe.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu