BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dudek Małgorzata Alicja
Tytuł
Filtrowanie danych
Źródło
Gazeta Bankowa, 2006, nr 40, s. 15
Słowa kluczowe
Marketingowy system informacyjny, Bazy danych, Scoring, Filtrowanie danych
Marketing information system, Databases, Scoring, Data filtering
Uwagi
Zawiera model: Przykładowa budowa modelu scoringowego
Abstrakt
Modele scoringowe, kojarzone zwykle z kredytami, znajdują zastosowanie jako precyzyjne narzędzia selekcji danych, zapewniające wysokie wskaźniki skuteczności. Dobór rekordów metodą scoringową bazuje na sprawdzonym założeniu, iż podobni ludzie zachowują się podobnie. W odróżnieniu od selekcji tradycyjnej opartej na filtrowaniu rekordów według ustalonych cech i kategorii, selekcja scoringowa określa cechy osób posiadających już wybrany produkt i wyszukuje w bazie rekordy, które tym cechom odpowiadają. Istnieje bowiem duża szansa, że wybrane osoby też skorzystają z tego produktu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu