BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Salamon Robert
Tytuł
Total Quality Management jako element strategii przedsiębiorstw międzynarodowych działających w Polsce
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 893, s. 416-426, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej : materiały z XVIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Katedrę Handlu Zagranicznego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 17-18 maja 2001
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez jakość, Przedsiębiorstwo wielonarodowe, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie jakością
Total Quality Management (TQM), Multinational enterprise, Corporation strategies, Quality management
Abstrakt
Przedstawiono charakterystykę metody zarządzania operacyjnego znanej pod nazwą Total Quality Management (TQM). Zamieszczono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 21 przedsiębiorstwach międzynarodowych działających w Polsce. Badanie miało na celu stwierdzenie, czy posiadanie certyfikatu serii ISO jest wystarczającym warunkiem skutecznego konkurowania w dzisiejszych czasach, a jeżeli nie, to czy przedsiębiorstwa czynią krok dalej wprowadzając system TQM.

The characteristic of Total Quality Management (TQM) has been presented. Results of research held in 21 international enterprises in Poland have been shown. The research has to show if ISO certificate is sufficient condition for the effective competition nowadays. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansell T.: Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych. Warszawa: Związek Banków Polskich 1997.
  2. Borrmann W.A.: Managementprobleme internationaler Unternehmungen. Betriebswirtschaflicher. Wiesbaden: Verlag Gabler 1970.
  3. Broniewska G.: TQM - kultura współdziałania w strukturze organizacyjnej dostosowanej do zarządzania procesami. "Organizacja i Kierowanie" nr 4/1996.
  4. Chauvet A.: Metody zarządzania - przewodnik. Warszawa: Poltex 1997.
  5. Grifin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN 1996.
  6. Koch R.: Słownik zarządzania i finansów. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1994.
  7. Luck W.: Internatonaliesierung der Unternehmung als Problem der Betriebswirtschaftslehre. Berlin: Erich Schmitd Verlag 1982.
  8. Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. Warszawa: PWE 1996.
  9. Penc J.: Leksykon biznesu. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1997.
  10. Encyklopedia Biznesu. T. II. Red. W. Pomykała. Warszawa: Fundacja Innowacja 1995.
  11. Rymarczyk J.: Internacjonalizacja przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE 1996.
  12. Stabryła A.: Zarządzanie jakością firmy. Kraków 1995.
  13. Stoner J.A.F., Freeman R.E.: Kierowanie. Warszawa: PWE 1997.
  14. Szczepańska K.: Kompleksowe Zarządzanie Jakością. Warszawa: Alfa-Wero 1998.
  15. Wincewicz M.: Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym. Rozprawa Doktorska. Wrocław: Akademia Ekonomiczna 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu