BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skulski Przemysław
Tytuł
Strategie wejścia na rynki zagraniczne - aspekt marketingowy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 893, s. 453-462
Tytuł własny numeru
Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki polskiej : materiały z XVIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Katedrę Handlu Zagranicznego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 17-18 maja 2001
Słowa kluczowe
Marketing międzynarodowy, Strategia marketingowa, Cykl życia produktu
International marketing, Marketing strategy, Product life cycle
Abstrakt
Firmy chcące wejść na rynki zagraniczne mają do wyboru szeroką gamę wariantów, poczynając od działań eksportowych poprzez sojusze strategiczne, a na bezpośrednich inwestycjach zagranicznych kończąc. W artykule przedstawiono problemy związane z wyborem optymalnej strategii wejścia na rynek międzynarodowy, sekwencją wejścia i cyklem życia produktu.

Firms which plan appearing on foreign markets can choose between one of many variants - i.a. export or direct foreign investments. The article presents problems of choosing the optimal strategy of entering an international market.(MN)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ayal I., Zif J.: Market expansion strategies in multinational marketing. "Journal of Marketing" 43/1979.
  2. Bradley F.: International Marketing Strategy, Prentice Hall, 1999.
  3. Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: PWN 1995.
  4. Yip G.S.: Gateways to entry. "Harvard Business Review" nr 60.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu