- Autor
- Dolińska Małgorzata
- Tytuł
- Marketing relacji w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej
Relationship Marketing in an Enterprise Activity on the EU Market - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1099, s. 249-257, bibliogr. 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Spójność społeczna, gospodarcza i terytorialna w polityce Unii Europejskiej
- Słowa kluczowe
- Marketing partnerski, Przedsiębiorstwo na rynku, Innowacyjność przedsiębiorstw, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Partnership marketing, Enterprise in the market, Enterprise innovation, Customer Relationship Management (CRM) - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przybliżono problematykę innowacji w przedsiębiorstwie i na rynku Unii Europejskiej. Omówiono wykorzystanie marketingu relacji w procesie innowacji.
Network organization activity in accordance with relationship marketing conception in innovation processes becomes of strategic importance for global economy development. Innovation process consist of the following activities: search of innovation conception, solution elaboration, innovation application in an enterprise, promotion and sale of it in the market, and also continuous development of il al the time. Enterprises, research and development, financial support and innovation transfer institutions as partners of regional innovation system collaborate among themselves in innovation processes in accordance with relationship marketing conception and within the limits of network organization. The purpose of firm collaboration with its clients and partners in innovation process is the improvement of its competitive position in the market. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Dolińska M., Procesy innowacji w przedsiębiorstwie, na rynku, w regionie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2004 nr 9.
- Morrison M., Mezentseff L., Learning Alliances - a New Dimension of Strategic Alliances, "Management Decision" 1997 nr 35/5.
- Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
- Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Rigby Ch., Zook Ch., Open-Market Innovation, "Harvard Business Review" October 2002.
- Rydel M., Ronkowski C., Marketing partnerski, "Marketing i Rynek" 1994 nr 1.
- Stachowicz J., Kapitał intelektualny podstawą tworzenia i rozwoju lokalnych zgrupowań w regionie, [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości - nowe paradygmaty zarządzania europejskiego, książka poświęcona 50-leciu pracy prof. W.M. Grudzewskiego, Wydawnictwo Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol