BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziadkiewicz Anna
Tytuł
Strategia błękitnego oceanu (cz. II)
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 7, s. 6-8
Słowa kluczowe
Formułowanie strategii, Marketing strategiczny, Strategia komunikowania, Planowanie strategiczne
Strategy formulation, Strategic marketing, Communication strategy, Strategic planning
Abstrakt
W. Chan Kim i R. Mauborgne, twórcy strategii błękitnego oceanu, przeanalizowali 150 posunięć strategicznych w latach 1880 do 2000, w ponad trzydziestu branżach. Okazało się, że kreowanie nowego popytu jest możliwe w każdej firmie. Autorka omawia sześć dróg pozwalających zrekonstruować rynek i uwolnić nowe szanse. Są to: branże alternatywne, grupy stategiczne w branży, łańcuch nabywców, dobór oferty i usług komplementarnych, czynniki emocjonalne i funcjonalne nabywców oraz perspektywa czasowa.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Chan Kim, R. Mauborgne, Blue Ocean Strategy. How to create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant, Harvard Business School Press, 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu