BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ryłko Ewa
Tytuł
Niezdrowe smakuje bardziej
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 7, s. 53-55
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Żywność, Polityka zdrowotna, Używki
Consumer behaviour, Food, Health care policy, Substances
Abstrakt
Polski konsument dosyć specyficznie postrzega problem zdrowia. Choć światowe autorytety przypisują dziś największą rolę w polepszaniu stanu zdrowia stylowi życia, własnym zabiegom jednostki, środowisku, w którym żyje, genom odziedziczonym po przodkach, to i tak polski obywatel utożsamia dbałość o zdrowie przede wszystkim z najmniej znaczącym czynnikiem - z dostępem do opieki medycznej. Polscy konsumenci traktują zdrowie raczej jak pochodną dostępnej im opieki medycznej niż tego, jak i gdzie żyją. Dlatego też trudno im dokonywać refleksji nad produktami, które kupują. Zdrowie to zupełnie inna para kaloszy niż codzienne zakupy. Zdrowie kojarzy się raczej z termometrem i pastylkami niż nawykami i nałogami, które mamy, kiedy jeszcze jesteśmy zdrowi.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu