BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Doligalski Tymoteusz
Tytuł
Relacje z klientem w e-biznesie (cz. I)
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 8, s. 6-10, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Marketing internetowy, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Biznes elektroniczny, Technologie telekomunikacyjne
e-marketing, Customer Relationship Management (CRM), e-business, Telecommunication technologies
Abstrakt
Autor określa e-biznes jako sposób kreacji wartości w przedsiębiorstwie, w którym zastosowanie internetu lub/i technologii teleinformatycznych odgrywa kluczową rolę. Wyróżnia pięć głównych cech przedsięwzięcia e-biznesowego w zakresie relacji z klientami. Są nimi: wirtualizacja produktu, na którą składa się digitalizacja (ucyfrowienie produktu, czyli całkowita lub częściowa zamiana jego postaci z materialnej na cyfrową, zamiana atomów na bity) oraz wzbogacanie produktu w informacje, indywidualizacja oferowanej kompozycji wartości do preferencji klienta lub użytkownika, usieciowienie, czyli wykorzystanie potencjału innych klientów w budowie wartości dla klienta, marketing doświadczeń, czyli wykorzystanie rozrywki, nauki czy estetyki w procesie budowy trwałych więzi z klientami, wykorzystanie cyklu życia klienta w firmie polegające na modyfikacji oferowanej klientowi kompozycji wartości adekwatnie do etapu jego relacji z firmą.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. http://www.amazon.com, 2006.05.28.
  2. http://www.dell.com, 2006.05.28.
  3. http://www.nikeid.com, 2006.05.28.
  4. http://www.stefaniak.com/, 2006.05.28.
  5. http://music.yahoo.com/, 2006.05.28.
  6. https://adwords.google.com, 2006.05.28.
  7. J. Nielsen, Personalization is Over-Rated, http://www.useit.com/, [2006.02.28].
  8. C.K. Prahalad, V. Ramaswany, Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa, 2005.
  9. R.B Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2001.
  10. Piller, Customer interaction and digitizability - a structural approach to mass customization, www.mass-customisation.de/download/ pil2002-2.pdf, 2006.05.28.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu