BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziadkiewicz Anna
Tytuł
Strategia błękitnego oceanu (cz. III)
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 8, s. 11-13
Słowa kluczowe
Formułowanie strategii, Marketing strategiczny, Strategia komunikowania, Planowanie strategiczne
Strategy formulation, Strategic marketing, Communication strategy, Strategic planning
Abstrakt
Typowy plan strategiczny wygląda następująco: rozpoczynamy od badań rynkowych, które pokazują, jaka jest sytuacja w branży, następnie analizujemy konkurencję, wskazujemy, na jakiej płaszczyźnie warto dokonać ulepszeń (zwiększenie udziału w rynku, omówienie barier wejścia/wyjścia w nowe segmenty, sposoby redukcji kosztów itp.). Do tego dołączamy przewidziany budżet, biznesplan, mnóstwo wykresów i tabel. Na podstawie tych danych budowana jest strategia, najczęściej przez specjalistów nie znających siebie nawzajem lub nie mogących dojść do porozumienia. Ich zadaniem jest przetwarzanie danych i wypełnianie wolnych pól w planach. Tymczasem nikt nie myśli o tym, jak wyjść poza chęć konkurowania i stworzyć ciekawszą, porywającą strategię. To dlatego zdaniem autorki tak niewiele planów na papierze okazuje się strzałem w dziesiątkę.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Breen B. (2002), Fellows (2002), Federation of Atomic Scientists (2001), United States Air Force (2002) w: Kim W. Chan, Mauborgne R., Blue Ocean Strategy. How to create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant, Harvard Business School Press, 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu