BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polak Krzysztof
Tytuł
Symbole i znaki rynku
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 8, s. 38-41, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Znaki towarowe, Komunikowanie marketingowe, Kultura, Komunikowanie
Trademarks, Marketing communication, Culture, Communication
Abstrakt
Semiotyka kulturowa zamiast bezpośredniego badania konsumentów proponuje badanie kultury, czyli tego, co w rzeczywistości konstruuje konsumentów. Kultura rozumiana jako system reguł, norm czy wzorców jest czymś, czego nie można zobaczyć bezpośrednio, na własne oczy. Możemy natomiast dostrzec przejawy tych reguł w konkretnych zachowaniach, sytuacjach, preferencjach lub też w książkach, filmach, reklamach itp. Z punktu widzenia semiotyki, kluczowym mechanizmem kultury jest komunikowanie - tworzenie i wymiana treści (tzw. tekstów kultury) poprzez systemy znaków i symboli. W treściach tych wyraża się cała istota danej kultury czy subkultury i dlatego stanowią one główny obiekt zainteresowania badaczy.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alexander, Monty, Codesand Context: Practical Semioticforthe Qualitative Reasercher, MRS Conference 2000.
  2. Chandler, Daniel, Semiotics: The Basics, Ro-utledge, London, UK.2002.
  3. Evans, Malcolm; Harvey, Michael, Decoding competitive propositions: a semiotic alternative to traditional advertising research, International Journal of Market Research Vol. 43 Quarter 2,2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu