BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wasilewska-Węgrzyn Monika
Tytuł
Cienka granica PP
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 8, s. 45-48
Słowa kluczowe
Product placement, Produkcja filmowa, Komunikowanie marketingowe, Programy telewizyjne, Promocja produktu
Product placement, Film production, Marketing communication, Television programs, Product promotion
Abstrakt
Oglądający film lub program rozrywkowy widz często nie zdaje sobie sprawy, że jest poddawany przekazowi reklamowemu. Gdy widzi bohaterów korzystających z przedmiotów codziennego użytku, rozpoznaje marki, nie mając pojęcia, że ich zastosowanie było celowe. A to właśnie product placement (lokowanie, plasowanie produktu), czyli płatne umieszczanie wyrobu w strukturze filmu, programu telewizyjnego, serialu, widowiska teatralnego lub innych form przekazu. Towary ukazywane są w sposób pozornie niezamierzony, lecz sugestywny, występując w formie elementów dekoracji lub rekwizytów. Zabieg ten sprzyja kreowaniu i rozpowszechnianiu znajomości marki - ma budzić pozytywne konotacje i wywoływać chęć posiadania oglądanych produktów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu