BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dolińska Małgorzata
Tytuł
Innowacje w przedsiębiorstwie, na rynku, w regionie
Innovation Processes in an Enterprise, on Market and in Region
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 9, s. 18-25, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Innowacje, Innowacyjność przedsiębiorstw, Zarządzanie innowacyjne, Procesy innowacyjne, Organizacje uczące się, Konkurencyjność gospodarki, Przedsiębiorstwo na rynku
Innovations, Enterprise innovation, Innovative management, Innovation processes, Learning organisations, Economy competitiveness, Enterprise in the market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Konkurenyjność polskiej gospodarki będzie w najbliższych latach uzależniona od podwyższenia poziomu jej innowacyjności, zgodnie z polityką państwa i Unii Europejskiej. Podstawą realizacji jej założeń jest tworzenie i rozwój regionalnych systemów innowacji. Omówiono istotę i znaczenie procesów innowacji w przedsiębiorstwie i na rynku oraz w regionie.

Creative power and knowledge of the personnel, organisational capabilities during implementation of innovation processes as well as a good relationship between the enterprise and its market environment are responsible for the company's innovation potential. A regional innovation system enables the co-operation between enterprises, research institutions, as well as other entities supporting the development of infrastructure or technological transfer. A main purpose for the development of such a system is an improvement of the competitive position and innovative development of enterprises in the region.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difm, Warszawa, 2001.
  2. M. Dolińska, Zarządzanie wiedzą w uczącej się organizacji, „Organizacja i Kierowanie", Nr 4(102), 2000, s. 13-26.
  3. W.M. Grudzewski, I. Hejduk, Projektowanie systemów innowacyjnych, [w:] Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa, 2001.
  4. A. Hargadon, R.J. Sutton, Building Innovation Factory, „Harvard Business Review", May-June 2000, pp. 157-166.
  5. Narodowy Plan Rozwoju dla Polski w latach 2004-2006.
  6. M. Piałucha, B. Siuta, Wspieranie procesów innowacyjnych w Polsce i krajach Unii Europejskiej, Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej, Zeszyt 205, 2001.
  7. J. Penc, Przedsiębiorczość firm, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr l, 2002, s. 27-36.
  8. A. Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  9. Ch. Rigby, Ch. Zook, Open-Market Innovation, „Harvard Business Review", October 2002, pp. 81-89.
  10. J. Szlachta, Znaczenie funduszy europejskich dla rozwoju regionalnego Polski, Strona internetowa Regionalnego Centrum Informacji Europejskiej, www.rcie.zgora.pl.
  11. E. Wojnicka, P. Rot, P. Tamowicz, T. Brodzicki, Regionalny system innowacyjny w województwie pomorskim, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk, 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu