BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
Tytuł
Wrażliwość konsumenta na promocję sprzedaży
Consumer's Sensitiveness to Promotion of Selling
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 689, s. 95-100
Słowa kluczowe
Sprzedaż, Promocja sprzedaży, Techniki promocji, Cele promocji, Zachowania konsumenta, Psychologia konsumenta, Decyzje konsumenckie
Sale, Selling promotion, Promotion techniques, Promotional objectives, Consumer behaviour, Consumer psychology, Consumer decision
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest analiza wrażliwości konsumenta na różne techniki promocji sprzedaży. Autorka wyodrębniła zmienne wyjaśniające wrażliwość na promocję sprzedaży i przedstawiła je w powiązaniu z indywidualnymi cechami konsumentów.

Sensitiveness to promotion is a consumer's category. The paper presents different approaches to examination of variables explaining the sensitiveness to promotion i.e. microeconomic and psychological approaches. The influence of individual characteristic of a consumer on this sensitiveness has been analysed. The following variables have been considered: size of family, possessing children, professional activity of a woman, level of education, income, possessing a car, possessing a house, place of birth. Among psychological variables into consideration have been taken: the state of a decision, cognitive needs, perception of promotion. Two variables, which show statistically essential relations with sensitiveness to promotion, have been pointed out. They are: fidelity to a trademark (negative connection) and sensitiveness to a price (positive connection). In order to explain individual differences in the level of sensitiveness to promotion such elements have also been considered as costs borne by a consumer, and the risk of a possible change of a trademark. The model of sensitiveness to promotion is represented by a synthesis of consideration. The model defines its relations with the set of individual variables, category of products, and with the situation of purchase. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu