BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Muszyńska Władysława
Tytuł
Dochód nabywcy jako kryterium segmentacji rynku
Buyer's Income as the Criterion of Market Segmentation
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 689, s. 101-107
Słowa kluczowe
Marketing, Marketing-mix, Segmentacja rynku, Kryteria segmentacji rynku, Dochody ludności
Marketing, Marketing-mix, Market segmentation, Criteria for market segmentation, People's income
Uwagi
summ.
Abstrakt
Trafność odpowiedniego wyboru segmentów nabywców zależy od wykorzystania właściwych kryteriów. Autorka analizuje skuteczność zastosowania kryterium dochodowego konsumentów w segmentacji rynku.

The paper aims at showing the importance of the income criterion in the process of market segmentation and makes use of available sources of information on personal incomes of the population and on households' incomes. The work stresses the significance and strength of income on the quantity and structure of the consumer demand justifying the purpose of specifying the buyers' segments with the approximate income level. The choice of buyers's segments according to the level of personal incomes in 1992 and households' incomes has been carried out, on the basis of published statistics. The paper ends with showing the suitability of market analyses' results in the macroeconomic scale, for marketing research in a company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu