BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zapolska-Szcześniak Sylwia
Tytuł
Lojalny konsument - mit czy prawda?
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 8, s. 54-56
Słowa kluczowe
Lojalność klientów, Pozycjonowanie marki, Komunikowanie marketingowe, Zachowania konsumenta
Customer loyalty, Brand positioning, Marketing communication, Consumer behaviour
Abstrakt
Autorka pisze, że gotowość konsumenta do kupowania produktów danej marki jest mierzona proporcją zakupów albo wydanych pieniędzy na produkty danej marki w jakimś przedziale czasowym lub w porównaniu z innymi markami. Istnieje w związku z tym pojęcie przywiązania do głównej marki -jest to proporcja zakupów albo wydatków związanych z główną marką kupowaną przez konsumenta. Wskaźnik ten pokazuje nasilenie wyłączności kupowania przez konsumenta jego głównej marki. Innym przejawem i zarazem miarą przywiązania konsumenta do marki jest długość okresu, w którym zakupy produktów danej marki są powtarzane. Określa się ją jako podtrzymanie. Jest to szczególnie istotna miara dla dóbr trwałego użytku, których nie kupuje się zbyt często. W związku z tym wskaźnikiem określa się zwykle proporcję klientów wycofujących się z powtarzania zakupów danej marki w jakimś okresie. Informacja ta jest bardzo istotna dla firmy, gdyż pomaga jej poznać konsumentów przvwiązanvch do jej marki.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu