BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowacki Robert
Tytuł
Działania promocyjne w polskich gminach (w świetle badań empirycznych)
Promotional Activities in Polish Municipalities (in the Light of Empirical Studies)
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 4-5, s. 23-30
Słowa kluczowe
Gmina, Promocja, Badania statystyczne, Marketing terytorialny
District, Promotion, Statistical surveys, Territorial marketing
Abstrakt
Autor twierdzi, że we współczesnych gospodarkach, w których coraz silniej uwidaczniają się trendy wynikające z zachodzących w świecie przemian globalizacyjnych, dochodzi również do zmian na polu zjawisk konkurencyjnych. Oprócz tradycyjnie pojmowanej konkurencji między przedsiębiorstwami, wyrażającej się w dążeniu do maksymalizacji sprzedaży kosztem konkurentów, pojawia się nowy wymiar konkurencji — konkurencja między jednostkami terytorialnymi różnego szczebla. Jej przejawy można dostrzec zarówno w rywalizacji wielkich państw czy wręcz struktur stanowiących formę międzynarodowej integracji (jak choćby Unia Europejska), jak i najmniejszych jednostek lokalnych (czego doskonałym przykładem są funkcjonujące w naszym kraju powiaty i gminy, a nawet poszczególne miejscowości).

In the contemporary local economy, of a greater and greater importance is competition of municipalities in the area of promotional activities. It is difficult to realise oneself a municipality that does not undertake any actions in this domain. Their goal may be different: from acquisition of investment capital, through attracting new inhabitants, to winning support of a political nature. Municipalities' promotional actions are aimed at all the addressees possible, starting from their own inhabitants to foreign entities being potential investors. For this purpose, the local authorities use various promotional instruments and actions, though, one must note that they struggle against numerous problems. In result, effects of promotional activities not always are fully satisfactory.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. V. Girard, Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, pod red. T. Domańskiego, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997, s. 70-71.
  2. R. Nowacki, Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu